Groepstrainingen

Overzicht van het aanbod voor behoud óf verbetering van uw conditioneel sportieve niveau met behulp van groepstrainingen.

Groepstrainingen - circuit training

Circuittraining

Verschillende fitnessoefeningen voor meerdere doelgroepen op eigen tempo tegelijkertijd.

Ook voor mensen met blessures of beperkingen. Aanpassingen zijn snel gemaakt.

Circuittrainingen zijn voor elk niveau, van amateur tot topsporter.

W.O.W. (Workout Of the Week)

Elke week kan men zichzelf uitdagen met een eigen score op een wekelijkse workout (korte sportieve uitdaging).
Elke dag mag je op aanvraag een nieuwe poging wagen tijdens de openingstijden óf tijdens het georganiseerde uur: “Krachttraining”. Zie Groepstrainingsrooster.

Men kan ook tegen elkaar strijden. De beste score aan het einde van de maand wint een prijs!
In oktober 2014 won Britt Kroeze bijvoorbeeld een schoonheidsbehandeling bij Noa Beauty in Deurningen (van Karlijn Silderhuis).
In november 2014 was de hoofdprijs voor de heren een royale rode vleesschotel!

Kortom, een extra uitdaging en verbreding om fitness nóg aantrekkelijker en uitdagender te maken binnen Body Kicks.

.

 Groepstrainingen - Kettle Bell
Groepstrainingen - Functional Trainer

Krachttraining

Deze groepstraining gaat vaak gepaard met de W.O.W. Maar kan ook op de persoonlijke wensen van de sporters inspelen.

Balans, stabilisatie en coördinatie gecombineerd met kracht zorgen voor controle over het eigen lichaam.
Zodra je de controle over je eigen lichaam hebt, wat al een doel op zich is, kan de workout pas in vermogen toenemen.

Oefening baart kunst. Geduld, doelen stellen, concentratie en doorzettingsvermogen zijn de sleutels tijdens deze vorm van trainen.

Power Rock (HiiT)

Dit is de zwaarste groepsles van Body Kicks!

HiiT staat voor ‘Hoge intensiteit interval Training’ en zal 2x per week in een maand dezelfde oefeningen kennen.
Op die manier kun jij jouw maandelijkse progressie bijhouden zodra je wekelijks komt sporten.

Na een maand verschijnt er een nieuwe workout dus word je elke maand weer opnieuw en gevarieerd uitgedaagd.

Zowel mentaal als fysiek vraagt Power Rock het uiterste van de sporters.
Deze les is voor de  ‘Die Hards’ of voor sporters die ‘Die Hards’ willen worden.

Als je blessuregevoelig bent of blessures hebt is deze les GEEN aanrader.

 Groepstrainingen - Power Rock
 Groepstrainingen - Kickboxing

Kickboxing (techniek)

Voor beginners voornamelijk gericht op techniek in een zo hoog mogelijk tempo. Dus het leren uitvoeren van de technieken en bewegen als kickboksers.

Voor gevorderden voornamelijk gericht op tactiek (het spelletje op zich) in een hoge intensiteit.

Door deze trainingen kun je meer uit de ‘Kickboxing conditietrainingen’ halen omdat je efficiënter beweegt.

Kickboxing (conditietraining)


Uithoudingsvermogen verbeteren/onderhouden voor beginners en gevorderden.

Deze training is op (kick)boxing gericht i.c.m. fitnessoefeningen.
Kracht –en snelheid uithoudingsvermogen op de bokszakken en (trap)kussens uitvoeren.
Vrije bewegingen of gewichten zullen veel voorkomen tijdens deze trainingsvorm.

Door deze trainingsvorm kun je de techniek -en sparsessies langer volhouden zodat je ook meer uit die trainingen kunt halen!

Groepstrainingen - Stamina